Salvati Roșia Montană

Sustine Rosia Montana in UNESCO World Heritage

luni, 4 februarie 2013

Dieta "naturala"


"Dacă te gândeşti, toată lumea e obişnuită cu expresia ‘hrană naturală’, dar nu e clar ce este de fapt hrana naturală. Mulţi cred că în cazul în care mănânci hrană care nu conţine chimicale artificiale sau aditivi, e o dieta naturală, iar alţii cred vag că o dieta naturală înseamnă să mănânci hrana exact aşa cum se găseşte în natură.Atunci când întrebi dacă folosirea focului sau a sării la gătit e natural sau nu, se poate să primeşti ambele răspunsuri. Dacă dieta oamenilor primitivi, care mâncau doar plante şi animale trăind în starea lor sălbatică este naturală, atunci o dieta care foloseşte foc şi sare nu poate fi naturală. Dar dacă se argumentează prin cunoştinţele acumulate în vremuri străvechi ca a folosi focul şi sarea au fost in destinul umanităţii, atunci hrana preparată cu acestea este perfect naturală. Este bună hrană căreia i se aplică tehnici de preparare umane, sau ar trebui să fie considerate bune doar mâncărurile naturale, exact aşa cum se găsesc ele în natură? Recoltele cultivate pot fi considerate naturale? Unde se trage linia între natural şi nenatural.Se poate spune că termenul ‘dietă naturală’ a aparut în Japonia odată cu învăţăturile lui Sagen Ishizuka în era Meiji. Teoria lui a fost apoi rafinată şi dezvoltată de D-l Sakurazawa (George Osawa) şi D-l Niki. Calea Nutriţiei, cunoscută în vest ca Macrobiotica, se bazează pe teoria non-dualităţii şi pe conceptele de yin-yang din I Ching. Deoarece asta înseamnă deseori mâncarea orezului brun, ‘dieta naturala’ e în general considerată ca fiind hrană cu legume şi cereale integrale. Totuşi, hrana naturală nu poate fi redusă simplist la hrǎnirea cu orez brun şi legume.
Deci ce e atunci?
Motivul pentru care există confuzia e acela că există două căi de cunoaştere umană:discriminatoare şi ne-discriminatorie. Oamenii cred că cunoaşterea fără greşeală a lumii este posibilă doar prin metoda discriminatorie. Astfel, cuvântul ‘natură’, în general, denotǎ natura, aşa cum e ea percepută de intelectul discriminator.Eu neg imaginile goale ale naturii aşa cum sunt ele create de intelectul uman, şi o deosebesc clar de natura însăşi, experimentată printr-o înţelegere nediscrimintorie. Dacă eradicăm înţelegerea falsă a naturii, cred că va disparea şi fundamentul confuziei despre acest cuvânt. În vest, ştiinţele naturale s-au dezvoltat din cunoaşterea discriminatorie, în est, filozofia lui yin – yang şi I Ching au apărut din aceeaşi sursǎ. Dar adevărul ştiinţific nu poate egala niciodată adevărul absolut, şi filozofiile nu sunt decât interpretări ale lumii. Natura înţeleasă de cunoaşterea ştiinţifică este o natura distrusă; este o fantomă care are schelet,dar nu are suflet. Natura înţeleasă de cunoaşterea filozoficǎ este o teorie creată prin gândirea umană, o fantomă cu suflet, dar fără structură.Nu există altǎ modalitate de realizare a cunoaşterii ne-discriminatorie decât intuiţia directă, dar oamenii încearcă să o potrivească într-un cadru familiar numind-o ‘instinct’. Este de fapt cunoaştere dintr-o sursă care nu poate fi numită. Abandonează mintea disriminatorie şi transcede lumea relativităţii dacă vrei să cunoşti adevǎrata natură.De la început nu există est sau vest, nici patru anotimpuri, nici yin sau yang."

Masanobu Fukuoka

Niciun comentariu: