Salvati Roșia Montană

Sustine Rosia Montana in UNESCO World Heritage

miercuri, 21 decembrie 2011

Sărbătoarea Crăciunului


Iătă,a mai trecut un an și ne găsim din nou în preajma Sfintei Sărbători a Crăciunului.Sunt sigur că pentru mulți dintre noi,această Sărbătoare este un prilej de mare bucurie.Pentru mine este cea mai mare Sărbătoare. Ce-mi place mai mult de Crăciun?Păi sincer,îmi place foarte mult atmosfera specială de sărbătoare întreținută prin cântec - colindele, îmi place să împodobesc bradul,dar cel mai mult îmi place că în această perioadă de sfârșit a anului am ocazia să ma înnoiesc,să mă nasc din nou,așa cum se spune.Ce frumos este să te naști din nou!Prin această Sărbătoare,simt nu numai că întineresc,dar mă simt ca un adevărat copil,fiindcă ma bucur de fiecare clipă,de fiecare moment magic al acestei Sărbători. De Crăciun nu am voie să fiu supărat,fiindcă orice copil se bucură la maxim acum.Este atât de mare bucuria aceasta în sufletul meu,încât se șterg cu buretele toate supărările,toate eșecurile petrecute de-a lungul acestui an care tocmai se sfârșește.Mă doare însă un lucru:acela că în preajma acestei Sărbatori unii oameni sunt tot triști,tot mohorâți,fiindcă nu știu să profite de atmosfera minunată și purificatoare.Pentru toți cei care vor să se schimbe în bine,acum este ocazia perfectă!Mă doare și faptul că există copii flămânzi ai căror părinți nu au ce pune pe masă în ziua sfântă.Dar cel mai mult mă doare când văd pe acei oameni care sărbătoresc un Crăciun totalmente laic,cu Moș Crăciun,cadouri,brad de Crăciun,distracții,petreceri în club,uitând de adevărata semnificație a acestei Sfintei Sărbători.Crăciunul înseamnă de fapt nașterea Domnului nostru,Iisus Hristos.Această Sărbătoare nu mai înseamnă absolut nimic dacă neglijăm total dimensiunea religioasă,creștină, a nașterii Mântuitorului,dacă prin Moș Crăciun încercăm doar să-l facem uitat pe Iisus Hristos.Lumea trebuie să înțeleagă:Petrecerea de Crăciun care nu dă nicio dovadă pentru nașterea lui Iisus Hristos este doar o sărbătoare păgână.Pe vremuri,comuniștii,pentru a-l face uitat pe Iisus Hristos l-au inventat pe Moș Gerilă.Tot așa, capitaliștii de astăzi întrețin mitul unui Moș Crăciun cât mai comercial pentru a ascunde adevărata semnificație a Sărbătorii.Nu este rău să întreținem Spiritul Crăciunului folosindu-ne de acest personaj,dar trebuie să înțelegem rolul lui:Moș Crăciun a fost inventat pentru a amplifica atmosfera de bucurie creată în jurul nașterii Domnului,pentru a-i ferici pe copii cu cadouri,dar el nu trebuie trecut pe primul plan,întrucât nu trebuie să uităm că până și Moș Crăciun are o origine creștină:Moș Crăciun este versiunea mai nouă a Sfântului Nicolae ( Santa Claus) care și-a făcut apariția în secolul I. El împarte cadouri tuturor copiilor în noaptea de Crăciun (de 24 spre 25 decembrie). Santa Claus este anglicizarea lui Sinterklaas care înseamnă Sfântului Nicolae în limba olandeză. Se pare că termenul Santa Claus a apărut în SUA prin contactul imigranților olandezi cu alte populații americane.De aceea,trebuie să înțelegem că dacă vrem să redevenim copiii de altădată,nu trebuie să ne amăgim crezând că avem dreptul de a juca rolul copiilor mici care cred în Moș Crăciun fără a ne înnoi mai întâi prin nașterea lui Hristos.Nu trebuie să fim orbiți de "Spiritul Crăciunului",ci trebuie să credem în miracolul nașterii Mântuitorului,produs acum aproape 2011 ani.
Nu-mi ramâne decât să vă urez un Crăciun Fericit,multă pace și lumină în suflet tuturor!

Niciun comentariu: